Bean-Sidhe 2011.07.15. 18:54

Mitől sír 2?

 Amitől egy nagyobb baba sír.

 

Ettől sír egy 3-12 hónapos baba:

Fogzás: Amikor a foga elkezd jönni, míg át nem töri az ínyét, fájdalommal jár neki. Adhatunk fájdalom csillapítót, rágókát.  Az én kisfiam mikor az első foga jött, pár napig elég nyűgös volt. Először nem jöttünk rá mi baja, fájdalomcsillapító beadása után szépen aludt. Utána mindig volt egy rágóka a kezében, túljutottunk rajta :) A hűtött rágókát nem szerette.

Unatkozik: Érdekli a világ, ahogy nyílik a tudata, egyre több ingert tud befogadni, és ezt igényli is. Gyakorlatilag folyamatos szórakoztatást igényelnek. Mindemellett nagyon fontos, hogy megtanuljon egyedül is játszani, hogy egy kicsit saját magát is le tudja foglalni. 

Otthoni negatív hangulat, veszekedés: Már egy 3 hónapos baba is érzi ha otthon valami nincs rendben.

Hasfájás új étel miatt: Tápszeres babákat már 4, anyatejes babákat 6 hónapos koruktól hozzátápláljuk. Az új ételek megviselhetik a kicsi gyomrát. Egyszerre mindig csak 1 új ételt vezessünk be! Először csak 2-3 kanállal kapjon a kicsi, majd folyamatosan növelhetjük az adagot ha az étel nem okoz neki problémát.

Idegen emberek: 5-6 hónapos korában a baba elkezd félni az idegenektől. Ha megijed, ne erőltessük a barátkozást, várjunk, hogy a baba érdeklődjön. Vigyük picit messzebb az idegentől akitől megijedt, vegyük fel a kicsit hogy megnyugodjon. 8 hónapos korban ez erősebbé válik, ilyenkor tapasztalja meg hogy ő is egy külön kis lény. Megjelenik az én tudata.

Oltások: Az oltás után felmehet a hője, megviseli az immunrendszerét. Ellenőrizzük a hőjét, szükség szerint adjunk lázcsillapítót.

Nem teheti amit szeretne: Ha elvesszük a játékát hogy az evésre figyeljen, vagy hogy megmossuk, ez elégedetlenséggel tölti el. Ha kitalált valamit, de nem tudja hogy kezdjen hozzá. Pl: kinézte a játékot, de nem éri el. Ilyenkor segítséget vár. Kisfiamat éppen a konyhai eszközökkel ismertettem, merőkanalat ütögettünk lábasokhoz, nagyon tetszett neki, hogy mindegyik más hangon csilingel. Odaadtam neki a merőkanalat míg megfordítottam a húst. Szerettem volna tőle ezután elvenni, nehogy valahogy megsértse vele magát, de amint kivettem a kezéből éktelen sivalkodásba kezdett. Nem tudtam más játékkal helyettesíteni a merőkanalat, ezért hagytam míg megunja :)Pár perc elteltével ismét érdekesebb lett a megszokott zenélő macija.

A bejegyzés trackback címe:

https://csaladban.blog.hu/api/trackback/id/tr613070761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása